Okul günleri çocukların evlerinden uzaklaşıp bireyselleştiği ilk zamanlardır. Dolayısıyla evden uzak oldukları için çocuklar besin seçimleri konusunda okul arkadaşları, öğretmenleri hatta sosyal medyadan etkilenebilirler.

6-12 yaş aralığı çocuklar için büyüme gelişmenin en hızlı olduğu dönemdir. Her yıl ortalama 5 cm boyları uzarken, 2 kg ağırlık artışı gözlenir. Bu dönem de okul çağına denk gelmektedir. Kızlar için büyüme gelişmenin en hızlı olduğu yaş aralığı 10-14 iken erkeklerde 12-16’dır.

Okul çağı döneminde artan enerji ve protein ihtiyacını karşılamak için doğru bir beslenme programı uygulanmalıdır. Her çocuk için boy, kilo, yaş, fiziksel aktivite düzeyi değişkenlik gösterir. Bu dönemde çocukların büyümeleri proteini ve enerjisi yüksek besinlerle beslenmek çocuklar için faydalı olacaktır. Alınan kalorinin çoğu; tahıllar, meyve ve sebzeler, süt ürünleri ve kuru baklagiller, et ürünleri gibi proteinden zengin besinlerden sağlanmalıdır. Yağ, tuz ve şeker içeriği fazla olan paketli gıdalardan uzak durulmalıdır.

Günlük 2-3 bardak kadar süt kalsiyum ihtiyacını önemli ölçüde karşılarken D vitamini ile zenginleştirilmiş sütler tercih edilmelidir. Meyve ve sebze miktarlarını arttırarak lif ihtiyacı giderilebilir. Bu dönemde çocuklara meyve ve sebze yeme alışkanlığı kazandırmak önemlidir.

Okul çağındaki çocuklarda kahvaltı başarıyı ve büyümeyi etkileyen önemli bir diğer faktördür. Bu nedenle içeriği kaliteli olmalı. Kahvaltı edemeyen, alışkanlık haline getirememiş olan çocuklar için süt veya taze sıkılmış meyve suyu bile birer seçenek olabilir.

 

Okul çağındaki çocuklara özel pratik kahvaltı seçenekleri

* Peynir ile yapılmış tost, taze sıkılmış meyve suyu,

* Yulaf , süt ve muz,

* Ev yapımı reçel, peynir, krep

* Ev yapımı fındık kremi,tahıllı ekmek ve 1 su bardağı süt

Çocuklar için doğru atıştırmalık ve aynı zamanda okul için doğru beslenme çantası hazırlamak için öncelikle her besin grubunda çocuğun severek ve isteyerek tüketeceği alternatifler sorulmalı ve öğrenilmeli. Mutfak sürecinde çocukla beraber bulunmalı ve talep ettiği yiyeceklerin mutfakta yerlerini öğrenmeli. Evde olduğu süreçlerde taze meyveleri ve sebzeleri görebileceği ulaşabileceği yerlerde yıkanmış, kesilmiş yemeğe hazır bulundurmak tüketim alışkanlığı açısından da faydalı olacaktır.

Okulda yanına verilecek beslenme çantası için, eğer çocuk okula yarım gün gidiyorsa ya da okula tam gün gidiyor, okulda öğle yemeği veriliyorsa ve okulda ara öğün yapması yeterli ise;

* Evde hazırlanmış az şekerli ve az yağlı, bol fındık/badem/ceviz içeren kek ya da kurabiye ve süt.

* Meyve, süt ve fındık/badem/ceviz.

* Kuru meyveler: kuru üzüm,kuru incir ve kuru kayısı gibi ya da içeriği bunlardan oluşan kurabiyeler

* Peynirli sebzeli bir sandviç ve yanında taze sıkılmış meyve suyu.

* Evde hazırlanmış az yağlı bol peynirli börek ve meyve.

Eğer çocuk tam gün eğitim alıyor ve okulda öğle yemeği verilmiyorsa;

* Tam tahıllı ekmekle hazırlanmış yumurtalı/tavuklu/ton balıklı sandviç, bir adet meyve ve süt/ayran.

* Tahıl gevreği, süt, meyve ve yağlı tohumlar.

* Tam tahıllı ekmekle hazırlanmış peynirli sandviç ya da tost, meyve ve süt/ayran.

* Sebzeli, peynirli makarna, yağlı tohumlar, meyve/meyve suyu.

Öğrencilerin bedensel ve zihinsel gelişimlerini tamamlamaları ve başarılı bir eğitim-öğretim dönemi geçirmeleri için beslenmelerine dikkat etmeleri çok önemlidir. Nets ailesi olarak tüm öğrencilere eğitim-öğretim döneminde başarılar dileriz.

 

x

Bilgi Talep Formu

Mesajınız Başarıyla Gönderilmiştir
Mesajınız gönderilirken bir hata ile karşılaşıldı.
Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz
5 Dk içerisinde en fazla 3 gönderim yapabilirsiniz
* Ekibimizin size özel deyatlı bilgi verebilmesi için dilerseniz fotoğrafınızı ekleyebilirsiniz




0232 38 82 88
info@netspoliklinik.com